First Line Support

Första hjälpen för dina kunder

När dina kunder behöver hjälp – vill du att någon svarar direkt. Med vår First line support får du en kunnig och serviceinriktad partner som tar emot, sorterar och hanterar inkommande ärenden i första linjen. Vi skapar struktur, lugnar frustrerade kunder och frigör tid för din interna support.

Vad gör vi?

Vi tar emot samtal, e-post eller chatt från dina kunder och hanterar de vanligaste frågorna och problemen direkt. Ärendet fördelas eller eskaleras vid behov – alltid enligt dina rutiner och prioriteringar.

Vi jobbar i dina system, följer dina flöden och agerar som en förlängning av ditt supportteam – men helt på distans.

Vad du får:

  • Snabb och professionell förstakontakt för kunden
  • Avlastning för din interna support
  • Standardiserade svar och rutiner
  • Kundärenden loggas och kategoriseras direkt
  • Tydlig uppföljning och återkoppling enligt SLA

När passar det?

First line support är idealisk för företag som har återkommande supportärenden eller många kundfrågor.